Bowls Vereniging Smallingerland (BVS)

Bowlsvereniging Smallingerland is een enthousiaste, open, toegankelijke en sportieve vereniging die zowel het plezier in de Bowlssport als ook de uitdaging voor de wedstrijdspelers zijn plek geeft.

We zijn er als clubleden voor elkaar in “good and bad times”, het sociale aspect staat hoog in het vaandel, belangrijk in een tijd van veel polarisatie en niet altijd evenveel aandacht voor elkaar. Bij ons is iedereen welkom, kan meedoen en zijn/haar plekje vinden in een gezellige groep mensen!

De Bowlsvereniging Smallingerland is opgericht in augustus 1994 . We hebben momenteel iets meer dan 20 leden, dat is voor een Bowlsclub in Nederland een heel mooi ledenbestand! Daar zijn we trots op, zouden graag in de komende jaren de stap naar de 40-50 leden willen maken om nog meer mensen kennis te laten maken deze prachtige sport!

Geschikt voor jong en oud, geschikt voor fysiek fit en fanatiek, ook geschikt voor een iets mindere conditie en minder gedreven sporters, de mix binnen de club weerspiegeld precies wat Bowls hoort te zijn: Iedereen kan/mag participeren en kan op zijn/haar niveau plezier beleven.

We spelen indoor op matten van 4 bij 30 m in de Sporthal in de Drait in de maanden September tot en met April op de woensdagmiddag tussen 13.30 en 16.00 uur.

In mei en juni spelen we Outdoor op de hockeyvelden aan de Sportlaan, dit is op de maandagochtend tussen 10.00 – 12.00 uur

Voor wie het wil proberen zijn er sets bowls beschikbaar, direct zelf materiaal aanschaffen is niet nodig. Voor aspirant-leden hebben we standaard de actie dat men 2 maanden gratis mag meespelen/trainen en de onovertroffen BVS clubpolo ontvangt.

Jaarlijks organiseren wij ons Noordelijk Kampioenschap, clubs/teams uit het hele land komen dan naar Drachten om te strijden om de titel! Verder doen wij mee aan toernooien bij andere clubs in het hele land, een aantal spelers nemen deel aan NK’s zowel indoor als outdoor. Onze toernooidagen bij andere clubs waar we met meerdere teams aan deelnemen zijn een groot succes!

Naast deze website hebben we ook een pagina op Facebook. De link vindt u hieronder, als u dat makkelijker vindt dan communiceren via de website, op Facebook kunt u direct uw vragen, berichtjes of opmerkingen kwijt! Verder staan er twee promotie video’s.